سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

بشر تاوان چه چیزی را می پردازد

بنام خداوند جان آفرین                       حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد                        کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

 بشر تاوان چه چیزی را می پردازد ؟

در مطلب قبلی با عنوان سال 2010 ، سال قهر زمین نسبت به بشر ، وقایع طبیعی دردناک سال 2010 بیان گردید . در سال 2011 هم زلزله و سونامی ژاپن ، آنچنان وحشتناک بود که دل هر انسان صاحب احساسی را بدرد می آورد . در چند روز گذشته نیز طوفانی در آمریکا بوقوع پیوست که آثار تخریبی بسیاری را بهمراه داشت که شرح آن را در زیر ملاحظه می فرمائید . عکسها را دوستم آقای رازقی برایم ارسال داشته اند . 

شرح کوچکی از واقعه اخیر در پی می آید و بقیه کلام را بعهده عکسها می گذارم . اما سوالاتی در رابطه با این وقایع در ذهنم شکل گرفته که خیلی با خود کلنجار می روم که پاسخ آنها را بدست آورم . بدون شک همراهی شما خواننده عزیز ، با درج نظرات تان ، کمک شایان توجهی به اینجانب خواهد نمود . 

سوالات :  با اینکه تمام علوم به حدی پیشرفت کرده که در مورد آسمانها و سایر ستاره و سیاره ها هم نظریه داده می شود ، چه رسد به کره زمین ، پس این وقایع چرا اتفاق می افتد ؟ چرا قابل پیش بینی نیست ؟ چرا این همه تکنولوژی نمی تواند بشر را در مقابل آنها مصون نگه دارد ؟ بشر تاوان چه چیزی را می پردازد ؟ این وقایع چه درسی به ما میدهد ؟ با اینکه کشورهای پیشرفته دنیا در مقابل این وقایع ذلیل اند ، اگر این اتفاقات در مملکت ما اتفاق بیفتد ، چه می شود ؟ آیا شرف و غروری برای ما مانده است که مانند مردم ژاپن بتوانیم بزرگوارانه استقامت نمائیم ؟  

بقیه در ادامه مطلب

 

رویداد مرگبارترین طوفان در آمریکا


طوفان و گردباد شدید معروف به تورنادو در اواخر روز هفته گذشته در جنوب آمریکا آغاز شد و ایالت های تنسی، میسی سی پی، جورجیا، آرکانزاس، ویرجینیا، لوییزیانا، کنتاکی و آلاباما را درنوردید. این طوفان کم سابقه و سهمگین در هشت ایالت آمریکا بیش از سیصد کشته، صدها زخمی و میلیاردها دلار خسارت برجای گذاشته است. بر اساس آخرین آمار، این طوفان ویرانگر در هشت ایالت آمریکا تاکنون 350 کشته و بیش از 700 مجروح بر جای گذاشته است. طوفان بیشترین خسارت را به آلاباما وارد کرد و تنها در این ایالت جان 204 نفر را گرفت. یکی از افرادی که از این طوفان شدید جان سالم بدر برده است می گوید:"جهنم، دقیقا جهنم. نمی توان طور دیگری آنچه گذشت را توصیف کرد. جهنم را به چشم خود دیدم اما اگرچه همه چیزم را از دست دادم اما خدا را شکر که زنده ام." وقوع طوفان و گردباد در مناطق جنوب و غرب میانه آمریکا عادی است اما در طول تقریبا چهل سال اخیر و بعد از طوفان سوم آوریل سال 1974 میلادی، طوفان و گردباد اخیر مرگبارترین طوفان آمریکا توصیف می شود. در این حادثه صدها خانه، واحد تجاری، وسایل نقلیه و منابع آبی ویران شدند. طوفانی که در هفته گذشته در آمریکا رخ داد، یکی از قوی ترین طوفان ها محسوب می شود. ایالات آلاباما در این جریان بیش از سایر مناطق آسیب دیده است. در حال حاضر، میلیون ها نفر از اهالی این مناطق به خاطر قطع جریان برق، در خاموشی بسر می برند. در ادامه این ایمیل تصاویری از تخریب های صورت گرفته در تورنادوی اخیر آمریکا را می بینید.

 

   

 


  

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد