سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

مجری ذیصلاح – قسمت سوم


 بنام خداوند جان آفرین            حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

مجری ذیصلاح – قسمت سوم

همکاران گرامی توجه داشته باشند که این قسمتی شدن موضوع بخاطر محدودیت حجم مطالب است ، بخصوص وقتی که یک جدول اکسل و یا ورد ، داشته باشیم ، بشدت ظرفیت مطلب بالا می رود و بناچار مطلب آنچنان منقطع می شود که سررشته مطلب از دست تدوین کننده نیز خارج می شود . به هر حال ببخشید و این محدودیت های سرعت و حجم وبلاگ و اینترنت دردی است که بجز ساختن با آن چاره ای نداریم . انشالله که خوب می شود . در اینمورد در خاطرات ناصرالدین شاه خواندم که کاتبش از قول وی نوشته بود ؛ انگشت پایمان درد می کند امروز . بعد مجدداً خودش در ادامه گفته بود : خوب می شود انشالله !

بقیه در ادامه مطلب   



 

* تبصره : ظرفیت مندرج در جدول شماره 4 برای پیمانکاران تشخیص صلاحیت شده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، حداکثر ظرفیت مجاز این دسته از سازندگان می‌باشد و در صورت استفاده بخشی از این ظرفیت در پروژه‌های عمرانی، درصد باقیمانده در جدول شماره (4) بعنوان ظرفیت مجاز باقیمانده قابل اعمال می‌باشد.

تبصره 1 : ملاک تعیین تعداد طبقات مجاز برای دارندگان پروانه اشتغال به کار حقوقی کاردانی، پایه پروانه اشتغال یکی از اعضای هیأت مدیره معمار یا عمران است. به این ترتیب که دارنده پایه یک تا 6 طبقه روی شالوده، دارنده پایه دو تا 5 طبقه روی شالوده و دارنده پایه سه تا 4 طبقه روی شالوده می‌تواند نسبت به اجرای ساختمان اقدام نماید.

تبصره 2 : هیئت‌های 4 نفره استان در خصوص تغییر ظرفیت و تعداد کار سازندگان حقیقی و حقوقی مندرج در جدول شماره (4) می‌توانند حداکثر تا 30 درصد نسبت به کاهش یا افزایش موارد فوق بنا به مقتضیات استان و به پیشنهاد هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان اتخاذ تصمیم نمایند. در همین راستا و جهت کارشناسی این موضوع و سایر موارد مشابه هیئت‌های 4 نفره استان می‌توانند نسبت به تشکیل کار گروه هیئت 4 نفره اقدام نمایند. ترکیب کار گروه مذکور شامل نمایندگان تام‌الاختیار 4 نهاد اصلی عضو به انضمام نمایندگان تام‌الاختیار شورای شهر، بنیاد مسکن و تشکلهای صنفی ذیربط (حسب مورد) و به دبیری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان می‌باشد.

تبصره 3 : اشتغال همزمان سازندگان حقیقی و حقوقی در تعداد کارهای مجاز منوط به بکارگیری فرد دارای صلاحیت اجرا به عنوان رئیس کارگاه به تناسب کار در هر پروژه می‌باشد.

تبصره 4 : اشتغال سوم سازندگان حقیقی منوط به اتمام عملیات سفتکاری کار اول و دوم و یا اعلام تعطیلی کار اول و دوم توسط کارفرما و پس از تأیید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان میسر خواهد شد.

تبصره 5 : حدود صلاحیت و ظرفیت سازندگان انبوه مسکن و ساختمان در بخش اجرا (صلاحیت مضاعف)، براساس جدول شماره (4) تعیین می‌گردد. حداکثر ظرفیت اشتغال به کار سازندگان انبوه مسکن و ساختمان (شخص حقوقی) در بخش اجراء مشروط بر اینکه سرمایه اجرای پروژه طبق دستورالعمل ابلاغی شماره 02/100/16758 مورخ 10/4/86 توسط سازنده تأمین گردد، دو برابر ظرفیت تعیین شده برای مجریان حقوقی در جدول مذکور با رعایت پایه‌بندی مربوطه می‌باشد. همچنین حدود صلاحیت سازنده انبوه مسکن و ساختمان (حقوقی) با پایه یک بدون محدودیت حداکثر تعداد طبقات خواهد بود.

تبصره 6 : سازندگان انبوه مسکن و ساختمان (حقوقی – دارای صلاحیت اجرا) که متقاضی اجرای پروژه‌ای خارج از ظرفیت اشتغال به کار خود برای یک مقطع زمانی معین باشند در صورتیکه کمتر از 50 درصد ظرفیت اشتغال آنها استفاده شده باشد، مشروط بر اینکه کل‌ آن کار را نزد یکی از شرکتهای بیمه‌گر، بیمه کیفیت خدمات ساختمای و مسئولیت نمایند می‌توانند از افزایش ظرفیت اشتغال بهره‌مند شوند.

ماده 5

حق الزحمه سازندگان حقیقی و حقوقی مسکن و ساختمان براساس مواردی از قبیل نوع پیمان، شرح خدمات، مساحت و تعداد طبقات پروژه، مصالح، تجهیزات، وسایل، ماشین‌آلات، نیروی انسانی، مسافت پروژه نسبت به مراکز شهرها، پیچیدگی کار و هزینه‌های بالاسری با تفاهم و توافق طرفین و مفاد قرارداد منعقده تعیین خواهد شد.

ماده 6

سازندگان حقیقی و حقوقی موضوع این ابلاغیه موظفند کلیه مسئولیت‌های اجرای ساختمان را به نحوی که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آئین‌نامه اجرایی و شیوه‌نامه‌های منبعث از آن ذکر شده برعهده گیرند و به کارفرما، مراجع صدور پروانه ساختمان، مراجع کنترل ساختمان، دستگاه نظارت و ناظران و سایر مراجع ذیربط پاسخگو باشند.

در هر کارگاه ساختمانی باید یک نفر رئیس کارگاه که دارای صلاحیت اجرا باشد به عنوان نماینده تام‌الاختیار مجری بصورت تمام وقت حضور داشته و به کارفرما، مهندس ناظر و دستگاه نظارت معرفی شود. صلاحیت شخص مذکور براساس مبانی تنظیم شده توسط نظام مهندسی ساختمان استان تعیین می‌شود. سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها موظفند حداکثر ظرف مدت دو ماه نسبت به تعیین مبانی و ابلاغ آن اقدام کنند.

ماده 7

کلیه ساختمانها درطول مدت اجرا می بایست دارای مجری و رئیس کارگاه باشند.درصورت فسخ قرارداد،ادامه کارمنوط به معرفی مجری جدید به مراجع صدورپروانه وسازمان نظام مهندسی ساختمان استان می باشد.درهرصورتدرهرمقطع زمانی ،پروژه ساختمانی می بایست دارای رئیس کارگاه باشند.

ماده 8

از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل کلیه ضوابط و مقررات مربوط به بخش اجرا در دستورالعملهای ابلاغی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی شامل بخش صلاحیت مضاعف (اجرا) دستورالعمل سازندگان انبوه مسکن و ساختمان به شماره 02/100/16758 مورخ 10/4/86 ، فصل سوم مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (اجرای ساختمان) و دستورالعمل پیمانکاران تشخیص صلاحیت شده توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به شماره 02/100/55099 مورخ 7/11/86 مشمول رعایت ضوابط، مقررات و مفاد این دستورالعمل می‌باشد.

 

..
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد