سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

مرگ تمام طبیعت

 بنام خداوند جان آفرین            حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

 مرگ تمام طبیعت 

بدون شک یکجای مدیریت های ما اشکال دارد . در حالی که در تمام کشورهای دنیا ، سعی بر این است که علاوه بر حفظ آنچه که بصورت طبیعی وجود دارد ، طبیعت های مصنوعی نیز ساخته شود و نمونه آن در همین کشورهای حوزه خلیج فارس که غیر از صحرایی خشک و بی آب و علف چیزی نداشته اند ، اکنون دریاچه ها ، رودها ، آبشارها ، کوههای یخی برای اسکی و ... بصورت مصنوعی ساخته می شود . 

در عوض در کشور ما ؛ دریاچه ارومیه مان خشک می شود ؛ جنگلهای دنا را قلع و قمع می کنیم ؛ دریاچه پریشان خشک می شود ؛ دریاچه بختگان خشک می شود ؛ دریاچه مهارلو خشک می شود ؛ دریاچه هامون خشک می شود ؛ رودخانه زاینده رود خشک می شود ؛ رود کارون را لجن می گیرد و ...... .

بقیه در ادامه مطلب 


آنچه مسلم است ؛ علت این فاجعه های زیست محیطی را نمی توان قهر طبیعت نامید ، چرا که اگر اینطور بود باید این عرب های سوسمارخور وضعیتی بدتر از ما می داشتند . 

اینجانب تمام این مشکلات زیست محیطی را که در مطالب قبلی نیز بدان اشاره کرده ام ، بی اعتنایی به مسائل زیست محیطی و عدم مدیریت جامع و صحیح بر منابع مالی و طبیعی می دانم . واقعاً وقتی که تصاویری از نابودی طبیعت زیبای وطن ام را می بینم ، نمی توانم احساسات خود را مخفی نگه دارم . چه بر سر این سرزمین که مهد علم و تمدن و زیبایی و دارای منابع سرشار و بزرگ زیر زمینی و سرزمین چهار فصل بود ،  آمد . 

 در نیایش های داریوش به درگاه خدا آمده است : خدایا کشور ایران را از قحطی ، خشکسالی و دروغ محفوظ بدار . حتماً این سه عامل یعنی خشکسالی ، دروغ و قحطی خیلی مهم بوده است و ما با بی اعتنایی از کنار آنها گذشته ایم . مورد دروغ نزد ایرانیان بسیارنکوهش شده بوده و از یک زمان خاص که در واقع نقطه آغازین آن بوده ، کراهت و زشتی دروغ از بین رفته و از این زمان خاص هم ، گرد نحسی و بدبختی بر سر مردم ایران ریخته شده است . 

توجه تان را به تصاویری از زاینده رود که توسط دوست عزیزم آقای شفیق برایم ارسال شده ، جلب می کنم . بازهم دعا می کنم که خدایا خودت بر ما رحم کن .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..

نظرات 1 + ارسال نظر
آ . د . م چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:41 ب.ظ http://1adam.blogsky.com/

واقعا قدر طبیعت را ندانسته ایم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد