سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

من کار فرهنگی انجام می دهم که حد و اندازه اش خیلی فراتر از کار

 

بنام خداوند جان آفرین                       حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد                        کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

من نه انسان سیاسی هستم و نه توان سیاسی بودن را دارم

من کار فرهنگی انجام می دهم که حد و اندازه اش خیلی فراتر از کار سیاسی است


 

معتمدآریا در پاسخ به این سوال که آیا می شود با ایجاد محدودیت یک هنرمند را به سمت اهداف مورد نظر هدایت کرد، گفت: من در حرفه خودم دارای تفکر هستم و نه می خواهم چیزی را تغییر دهم و نه کسی را عوض کنم و به اصولی که با آن تربیت شدم پایبند هستم.

 

بقیه در ادامه مطلب 



فاطمه معتمد آریا در نشست خود با اهالی رسانه که بهانه اکران عمومی فیلم سینمایی "اینجا بدون من" صورت گرفت، گفت: من نه انسان سیاسی هستم و نه توان سیاسی بودن را دارم، من کار فرهنگی انجام می دهم که حد و اندازه اش خیلی فراتر از کار سیاسی است.

به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری سینمای ایران، "فاطمه معتمدآریا" بازیگر فیلم سینمایی "اینجا بدون من"  به سوالات خبرنگاران پیرامون نقش خود در این فیلم پاسخ داد.

این بازیگر سینما در ابتدا با اشاره به برخی محدودیت های اخیر در مورد پخش تصویرش، گفت: محدودیت ها خیلی به من مربوط نیست چون من قانون گذار نیستم و مجری موقعیتی هستم که در آن قرار گرفتم اینکه روزی اجازه می دهند تصویر من پخش شود روزی اجازه نمی دهند خیلی به من مربوط نمی شود و این همه تضادی که در نمایش یک کار فرهنگی وجود دارد را نمی فهمم.

معتمدآریا افزود: همه ابزار من، روح و روانم است و با روح مخاطبان ارتباط دارم. درنتیجه این محرومیت ها من را خیلی آزار نمی دهد، چون من نمی توانم فکر کنم که نمی خواهم مهربان باشم یا فیلم خوب بازی کنم اگر کسی از این هنر من استفاده نکرد به من ضربه نمی زند.

وی با اشاره به اینکه مبنای کارش ساختن زیبایی ها و روابط صحیح انسانی است، ادامه داد: فقط می توانم در مورد این محدودیت ها بگویم، که ما بخش مثبتی از یک جریان را حذف می کنیم. برای من بهتر است که بگویند فیلم های مستهجن پخش نشود و یا تصاویر مملو از جراحی های زیبایی که تنها فرهنگ سازی منفی می کند، وجود نداشته باشد.

بازیگر "اینجا بدون من" با بیان اینکه من کار خود را ادامه می دهم، تصریح کرد: همچنان که در شش ساله اخیر فیلمی از من دیده نشده اما من کار خودم را انجام دادم. تئاتر ، سریال تلویزیونی و فیلم بازی کرده ام و بخشی که از تنگ نظری ها توانسته عبور کند، نمایش داده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مگر من چقدر در تمام مسائل سیاسی به عنوان یک بازیگر تاثیرگذار هستم. من نه انسان سیاسی هستم و نه توان سیاسی بودن دارم، من کار فرهنگی انجام می دهم که حد و اندازه اش خیلی فراتر از یک کار سیاسی است.

وی افزود: به بی احترامی به کسانی که سیاست ها را پایه گذاری می کنند و یا مجریان سیاسی هستند، نمی کنم. منظور من این است که موقعیت و کار من به آنچه مرا با آن در این نظام هل می دهند، ربطی ندارد.

معتمدآریا در پاسخ به این سوال که آیا می شود با ایجاد محدودیت یک هنرمند را به سمت اهداف مورد نظر هدایت کرد، گفت: من در حرفه خودم دارای تفکر هستم و نه می خواهم چیزی را تغییر دهم و نه کسی را عوض کنم و به اصولی که با آن تربیت شدم پایبند هستم.

وی افزود: اینکه بخواهند عده ای را مثل فیلم ها و بازیگرانی که در حال حاضر می بینید، تربیت کنند کار ساده ای است اما اصراری برای تغییر من نداشته باشند. خاصیتی در حرفه من هست که از کودکی به من آموزش دادند به شرایطم معترض باشم.

معتمدآریا اظهار داشت: اگر قرار باشد از یک هنرمند اعتراضش را نسبت به شرایط حرفه ای خودش بگیرند که دیگر هنرمندی وجود ندارد. من برای خودم یک فکر دارم که برای این فکر احترام قائل هستم، که هنرمند تحت هیچ شرایطی قرار نیست فرمانبرداری بی هدف باشد.

 

پ ن : علت انتخاب این موضوع برای این وبلاگ با توجه به اینکه چنین مطلب و مقاله ای برای اولین بار و شاید آخرین بار باشد که در بین مطالب قرار می گیرد ، همان عنوان و تیتری است که برای آن انتخاب کرده ام . مطلب را در یکی از وبلاگهای خبری خواندم . شاید مدت های مدیدی است که دنبال جمله ای می گشتم که توسط آن ، اعتقاد قلبی ام را به دور بودن از مسائل سیاسی و در عوض نزدیک شدن به مسائل اجتماعی که بیان کننده دردها و زخمهای همه مردم کوچه و بازار این مملکت است ، بیان کنم . جمله ایشان در واقع همان جمله ای بود که دنبال آن می گشتم و با تمام وجود بدان اعتقاد دارم . 

همواره نوشته ام که سیاست ، مبارک سیاست مداران باد . برای اینکه معتقدم آنچنان درگیر مسائل سیاسی و جانبداری و هواداری و یا برعکس می شوند ، که اصلاً یادشان می رود هدف اصلی شان چه بوده است ! رفع دردها و مشکلات عامه مردم ؟ یا دنبال منصب و قدرت گشتن و احسنت و بارک الله شنیدن و این حرفها ؟ 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد