سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

دختر رئیس جمهور ترکیه در ایران مرکز خرید می سازد

 بنام خداوند جان آفرین            حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

دختر رئیس جمهور ترکیه در ایران مرکز خرید می سازد

 


ظاهراً دنیا همچنانکه بسمت یک دهکده کوچک جهانی پیش می رود ، بتازگی فامیل شدن سران کشورها با همدیگر باعث شده که روابط بین المللی تناتنگ شود . پسر حاکم بحرین با دختر حاکم عربستان ازدواج می کند و همسر حاکم قطر ، یک خانم شیرازی می شود و از این جمله  .... !!

 

بقیه در ادامه مطلب 


در تاریخ گذشته و همین تاریخ معاصر ، می خوانیم که خوانین و والیان و زمام داران برای بهتر شدن روابط اقتصادی و مملکت داری شان از این روش زیاد استفاده کرده اند .

علی ایحال ، با توجه در خبرها آمده بود که دختر رئیس جمهور ترکیه هم در ایران سرمایه گذاری می کند .البته استقبال از سرمایه گذاری بیگانگان امری است که به شکوفایی اقتصاد هر مملکتی کمک های شایان توجهی می نماید ، منتها باید توجه داشت که هوش و گوش دولت مردان باز باشد که خدای نکرده ، تعهداتی مانند قرارداد ترکمانچای یا گلستان و ..... را برای یک ملت بهمراه نداشته باشد تا نسلهای آینده هم دولت مردان و هم ملت نادان دوران را لعنت کند !!! کی به کی است مگر ما که همه آنهایی را که قرارداد ترکمانچای را برایمان به ارمغان آوردند و ملت نادانی که شاهد و ناظر اینچنین قراردادهایی بودند را چقدر نفرین و لعنت کرده ایم . تازه این نفرین و لعنت ها چه اثری داشته است !! سیلی نقد را بچسب که خربزه آب است !!

بگذریم !!! زینب اوزال دختر تورگوت اوزال رییس جمهوری اسبق ترکیه 3 پروژه به ارزش  400 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در ایران در دست اجرا دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از مجله کلبک و روزنامه حریت ترکیه ، زینب اوزال رییس " گروه سرمایه گذاری اوزال " قرار است با شراکت یک شرکت دیگر ترکیه ای به نام " ساختمان سازی سلجوق " ، مرکز خرید بزرگ 32 طبقه ای در شهر تهران احداث کند .


زینب اوزال  به روزنامه حریت ترکیه گفت :‌" ما تا به حال 56 میلیون دلار روی این پروژه سرمایه گذاری کرده ایم . در ایران تنها یک مجموعه بزرگ فروشگاهی وجود دارد از فروشگاه ها و مراکز بزرگ خرید در آنجا خبری نیست و ما می خواهیم این فروشگاه ها را گسترش دهیم ، ایران همچنین نیاز به ساخت رستوران هم دارد.

وی افزود :‌ " شریکم " بشیر  یایلا " ( رییس کمپانی ساختمان سازی سلجوق) به خوبی از ساختمان سازی سر در می آورد و من هم از سرمایه گذاری خارجی . فکر می کنم این پروژه با همکاری دو شرکت پروژه موفقی باشد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در راه سرمایه گذاری در ایران از تحریم های مالی و بانکی آمریکا علیه این کشور به عنوان مانع عمده در سرمایه گذاری در ایران نام برد اما تاکید کرد که باید به هر حال این مشکلات را رفع کرد.

زینب اوزال در پاسخ به سوالی درباره رقابت با برادرش " احمد اوزال " که وی نیز صاحب یک شرکت تجاری سرمایه گذاری خارجی است گفت :‌ " رقابتی بین ما نیست . احمد در عراق سرمایه گذاری کرده و من هم ایران را انتخاب کرده ام . اتفاقا پس از اینکه احمد متوجه قصد من برای سرمایه گذاری در ایران شد به من گفت که چرا این کشور را انتخاب کرده ام ؟ وی به من توصیه کرد که به جای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات تحریم ایران ، در عراق سرمایه گذاری کنم که از نظر او از همه جهت برای سرمایه گذاری خارجی آماده است.

دختر رییس جمهوری اسبق ترکیه با اشاره به گرمی روابط ایران و ترکیه در سال های اخیر گفت : در واقع این رجب طیب اردوغان بود که پلی زد و من را به سرمایه گذاری در ایران کشاند.

 هم اکنون ساختمان سازان ترکیه ای در ایران مشغول انجام پروژه های مختلفی هستند . قبلا ما در هفته تنها دو پرواز به ایران داشتیم اما الان پروازها بیشتر شده و هواپیماهای بزرگ تری برای این کار اختصاص پیدا کرده است.

وی در باره زندگی اش در ایران نیز می گوید: خانه من در تهران است. هر 2، 3 ماهی یکبار به ترکیه می آیم. بقیه زمانم را در تهران سپری می کنم. در تهران احساس غریبی نمی‌کنم. در آنجا همه کانال های تلویزیونی ترک را تماشا می کنند. تمامی سریال های ما از جمله:« زمان به سرعت می گذرد، گناه فاطمه گل چیست و مزرعه خانم» را دنبال کرده و به زبان ترکی مسلط هستند

دختر رئیس جمهور اسبق ترکیه می افزاید: برخلاف تصور تعداد خانم های چادری بسیار کم است. ضمناً خانم های ایرانی خیلی زیبا و شیک پوش اند. زن های ایرانی در هر زمینه کاری از جمله در بخش دولتی حضور داشته و بسیار فعال هستند. زن های ایرانی رانندگی نیز می کنند و حتی می‌توانم بگویم که از ما مدرن تر زندگی می کنند. بسیاری از زن های ایرانی زیبا و با آرایش هستند. تا آنجایی که من اطلاع دارم بیشترین عملیات زیبایی نیز در ایران صورت می گیرد. بویژه عمل زیبایی بینی خیلی رایج است

 زینب اوزال درباره مشکلات کار در ایران نیز تنها به این نکته بسنده می کند: تنها مشکل کاری ما درایران این است که هنگام انجام کار برای دولت ، ضمانت نامه بانکی درخواست می شود. این را نیز بانک ها بدلیل اعمال تحریم از سوی آمریکا به ایران نمی‌دهند. این مسئله باید حل شود. ( خود ما برای شرکت در یک مناقصه کوچک هم باید ضمانتنامه بدهیم ولی زینب اوزال می خواهد این مشکل را هم حل کند . خوش بحالشان !!!) .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد