سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

معرفی کتاب

بنام خداوند جان آفرین                   حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد                  کزین برتر اندیشه برنگذرد

 

سلام بر همه مهربانان

 

معرفی کتاب

 

 

چندی پیش کتابی بدستم رسید با عنوان : راهنمای محاسبات برآورد و صورت وضعیت پروژه های عمرانی "با رویکردی به مبانی حقوقی " .

این کتاب دسترنج زحمات یکی از مهندسان فعال و پرتلاش در زمینه های تالیف و انتشار کتابهای مربوط به مهندسی عمران بنام " آقای مهندس سعید باباخانی ملکی " می باشد .

در تالیف و گردآوری مطالب این کتاب زحمات ارزشمند زیادی کشیده شده که می تواند راهنما و ماخذی برای تمام مهندسان جوان و پی گیر اینگونه مسائل باشد . گاهاً در بررسی صورتوضعیتها و مسائل مالی پروژه ها با برداشتها و استنباطهای درست و نادرست اینگونه مسائل مواجه می شویم و همواره بدنبال مراجع بیطرف و بی نظر می گردیم که مشکلمان و احتلاف نظراتمان را حل کنند و یا بعبارت دیگر منصفانه و بیطرفانه قضاوت کنند . کتاب معرفی شده فوق می تواند مرجع خوبی برای این موضوع باشد .

البته از آنجا که هیچ کاری ( بخصوص کارهای بزرگ ) نمی تواند خالی از اشکال باشد ، بعضی از مطالب نواقصی دارد که بعضاً این اشکالات به مولف منعکس گردید که انشالله در چاپهای بعدی ، تصحیح می گردند .

در کتاب مذکور روی مبحث فهرست بهای ابنیه زحمات و وقت زیادی صرف شده که در فهارس بهای سایر رسته ها و رشته ها ، مصروف نگردیده که اینجانب از مولف درخواست نموده ام که روی این مباحث نیز وقت بگذارند تا در چاپ بعدی این اثر به وزین ترین شکل ممکن منتشر گردد .

ضمن آرزوی موفقیت بیشتر ( و ایمان به آن ) برای مولف ؛ مطالعه و مرجع قراردادن این کتاب بخصوص در مبحث ابنیه را در مناقشات و اختلافات نظر فی مابین کارفرمایان ، مشاوران و پیمانکاران ، توصیه می نمایم .

در پناه حق باشید

 

مشخصات کتاب :

عنوان :راهنمای محاسبات برآورد و صورت وضعیت پروژه های عمرانی "با رویکردی به مبانی حقوقی " .

مولف : مهندس سعید باباخانی ملکی.

ناشر : انتشارات ناقوس.

چاپ : اول 1389 .

مراکز پخش  : انتشارات کیان رایانه  66416446 – کتابفروشی الیاس   خ انقلاب نبش 12 فروردین – اصفهان ، کتابفروشی مهرگان  2213751 – 0311 .

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد