سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

سعید سمیعی saaid.samiei

وبلاگی شامل مقالات مهندسی عمران - ادبیات - مسائل تاریخی و اجتماعی

هنری نو بنام فتوشاپ

بنام خداوند جان آفرین            حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

هنری نو بنام فتوشاپ

 

بدون شک فن آوری های نوین نه تنها در صنعت و علم روز بروز در حال تکامل و خلق ایده های نو در جهان هستی اند ، بلکه در عرصه هنر نیز بیکار ننشسته و هر روز بر تکامل این فن آوری های هنری افزوده می شود . یکی از این فن آوری های هنری ، هنر فتو شاپ است . تاریخچه تولد و تکامل این هنر به برادران نول برمی گردد .


بقیه در ادامه مطلب 

توماس نول (Thomas Knoll) مهندس نرم افزار ساکن آمریکا و فارغ التحصیل از دانشگاه میشیگان. او به همراه برادرش جان نول  (John Knoll) توسعه فتوشاپ را آغاز کرد. جان نول هم یکی از سازندگان اصلی فتوشاپ محسوب می شود.

توماس نول در دوره دانشجویی خود در حال کار روی برنامه ای بود که بتوان با آن روی تصاویر کار کرد. در آن زمان مانیتور های سیاه وسفید وجود داشت. و توماس همچنان روی این قضیه فکر میکرد. او برای این امر برنامه ای نوشت و هیچ گاه فکر نمیکرد که این برنامه ساده روزی به بزرگترین و محبوب ترین نرم افزار دنیا تبدیل شود. جان نول برادر توماس هم در یکی از بزرگترین شرکت های جلوه های تصویری به نام لوکاس فیلم مشغول به کار بود. لوکاس فیلم با ساخت فیلم هایی نظیر جنگ های ستاره ای ثابت کرده بود که جلوه های ویژه می توانند با ترکیب شخصیت های خیالی و داستانی دور از ذهن به یک پدیده در دنیای سینما تبدیل شوند.

در پی موفقیت عظیم آن فیلم جان از برادرش توماس خواست که از برنامه ای که نوشته برای تولید در تصاویر دیجیتالی استفاده کند. این برنامه ساده باعث شد تا این دو برادر با هم دیگه بتونند آغازگر توسعه این برنامه باشند. پس از سال ها کار روی این برنامه در تابستان سال ۱۹۸۸ میلادی بلاخره جان به این نتیجه رسید که کاربرد برنامه ساخته شده به حدی از انتظار رسیده که بتوان آن را با عنوان یک محصول تجاری استفاده کرد.

توماس از این فکر جان شگفت زده شد و به برادرش گفت: جدا میشه این برنامه برو به کسی بفروشیم؟ جان هم برادرش رو متقاعد کرد و به او گفت: این مسئله دور از ذهن نیست و این امکان داره که بتونیم این نرم افزار رو توسعه بدهیم و به یک محصول تجاری تبدیل کنیم.

البته در آن زمان فروش چنین برنامه ای به همین سادگی نبود. این قضیه باعث شد تا این دو برادر بیشتر به فکر فرو بروند تا برای محصول خود نتیجه بگیرند.

بعد از مدتی بر آن شدند تا نامی را برای این برنامه انتخاب کنند. البته دقیقا نمیدونم نام فتوشاپ رو از کجا الهام گرفتند ولی گفته اند که یک سری از نزدیکان آنها این نام را برای این نرم افزار انتخاب کردند.

و اینجا بود که فتوشاپ متولد شد. در این مدت توماس تمام وقت خود را روی کار با این برنامه گذاشته بود و برادرش جان به دنبال شرکتی بود که بتواند روی برنامه آن ها سرمایه گذاری کند. پس از جستجوی بسیار با شرکت ادوبی آشنا شدند. در آن زمان شرکت ادوبی روی اسکنرهای نقشه بیتی کار میکرد. پس از توافق با ادوبی توماس و جان توانستند از برنامه ای که نوشته بودند در کنار اسکنر های ادوبی حدود دویست نسخه از آن را به فروش برسانند. این اولین فروش تجاری این دو برادر بود. در همین اثنا جان نرم افزارش را به مهندسان شرکت اپل نشان داد. این موفقیت عظیمی بود برای توماس و جان. مهندسان اپل هم روی برنامه توماس و جان تحقیقاتی کردند و به نتیجه رسیدند که این برنامه میتواند قابلیت های خوبی داشته باشد. در ابتدا به فتوشاپ به دید یک نرم افزار برای ادیت و ویرایش تصویر نگاه میکردند ولی جان بیکار ننشست و بعد ها کدهایی نوشت که باعث خلق جلوه های ویژه در فتوشاپ میشد .

تصاویری را در زیر مشاهده می نمائید که توسط یک زوج هنرمند فتوشاپ کار با هنرنمایی روی تصاویر خودشان خلق نموده اند .

چقدر زیباست زمانی که دو شریک زندگی آن هم طراح و فتوشاپیست حرفه‌ای در کنار هم دست به کاری زیبا می‌زنند و تصاویری از فصل های زندگی را خلق می‌کنند. آن هم بدین صورت که با مهارت و علاقه خود توانایی و قدرت فتوشاپ را به چشمان جهانیان می آورند! اینان کسی نیستند جز "تد و سارا لارنس" که خالق این تصاویر زیبا هستند .

با این امید که مورد توجه واقع شود و لذت ببرید .



 











































نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد